Black Month hos Vimla

Svenska mobiloperatörer är minst sagt innovativa när det gäller att skapa olika typer av kampanjer. Idag lanserar Vimla något de kallar för Black Month. Även om begreppet är lite långsökt är deras erbjudande riktigt starkt.

Från och med 1 november erbjuder Vimla nämligen en rabatt på 90% i tre månader på samtliga mobilabonnemang. Detta innebär exempelvis att du kan teckna ett vanligt mobilabonnemang med 3 GB surf för en kostnad på 10 kr per månad. Antagligen en stor besparing för de allra flesta. Rabatten gäller inte bara deras ordinarie abonnemang utan även Vimla Senior, Vimla Student och Vimla Barn.

Villkor för kampanjen

Kampanjen kommer att pågå under hela november månad. Som alltid gäller den enbart för tecknande av nya mobilabonnemang. Är du redan kund hos Vimla kommer du inte få någon reduktion i ditt pris. Som alltid är du fri från både bindnings- och uppsägningstider om du tecknar ett nytt abonnemang hos Vimla. Enligt oss är detta ett ypperligt tillfälle att testa en ny mobiloperatör om du idag sitter med ett dyrt mobilabonnemang. Observera dock att efter 3 månader kommer du behöva betala ordinarie pris. Men i jämförelse med många andra operatörer håller Vimlas ordinarie pris en bra nivå.

Vimla erbjuder begagnade telefoner

Utöver kraftigt reducerade priser marknadsför Vimla även begagnade telefoner under denna kampanj. Detta görs i samarbete med Renewed. Renewed  är ett svenskt företag som erbjuder återvunna elektronikprodukter, däribland mobiltelefoner. Ett bra initiativ för att minska vår klimatpåverkan.

Vad är Black Month?

Begreppet Black Month är inte speciellt vedertaget ännu. Det kommer så klart från Black Friday som ursprungligen kommer från USA där det är årets största rea. Black Friday har under senare år även blivit en stor kampanj för många svenska e-handlare. Genom åren har det dock utvecklats till en kampanj som pågår under en hel vecka och många marknadsför den som Black Week. Nu har Vimla tagit det ännu längre och kör sin kampanj under hela november och kallar därmed kampanjen för Black Month. De är inte den första aktören som använder sig av detta begrepp men det har ännu inte blivit en fenomen inom svensk handel.

Lämna en kommentar