Omdömen av svenska mobiloperatörer

Om du letar efter ett nytt mobilabonnemang har du antagligen jämfört priser och eventuella erbjudanden. Innan du bestämmer dig anser vi att det också kan vara värt att kontrollera vilka omdömen mobiloperatören har. Det kan faktiskt finnas en hel del intressant information där.

När vi jämför mobilabonnemang är fokuset inte bara på pris. Faktorer som kundservice, täckning och diverse funktionalitet granskas också. Hur bra mobiloperatörer presterar inom dessa områden blir ofta synligt i olika omdömen. För denna lite enklare genomgång har vi fokuserat på omdömen som finns tillgängliga hos TrustPilot. Vi har också valt att fokusera på mobiloperatörer som erbjuder riktigt billiga mobilabonnemang.

Omdömen Chilimobil

Omdömen av Chilimobil

Chilimobil är en relativt ny mobiloperatör och har ännu inte fått speciellt många omdömen på TrustPilot. Av de få omdömen av Chilimobil är det dock tydligt att det finns saker deras kunder inte uppskattar. Det verkar framför allt vara deras täckning och hastigheten på surfen som kunderna är missnöjda med.

Läs mer om Chilimobil

Omdömen Comviq

Omdömen av Comviq

Comviq har varit med under många år och har lyckats samla på sig mängder av omdömen och betyg. Majoriteten är dock väldigt negativa. Fakturering och kundtjänst verkar vara de områden som Comviqs kunder kritiserar mest. Comviqs så kallade TrustScore är faktiskt en av de sämsta när det gäller svenska mobiloperatörer.

Helt hopplöst att vara kund hos dem. Otrevlig kundtjänst, långa kötider och de har noll koll på sina rutiner/produkter. Men framför allt tar de betalt för saker de inte ska ta betalt för.

Emmelie, TrustPilot

Läs mer om Comviq

Omdömen Fello

Omdömen av Fello

Fello erbjuder riktigt billiga mobilabonnemang. Förvisso med lite mindre data än hos konkurrenter som Hallon och Vimla. Deras kundservice erbjuder även telefonsupport. Att Fello erbjuder telefonsupport tror vi är en av anledningarna till att de har så förhållandevis goda omdömen på TrustPilot

Det absolut mest prisvärda mobilabonnemanget för studenter. Grym kundsupport också, supertrevliga!

Ludvig, TrustPilot

Läs mer om Fello

Omdömen Halebop

Omdömen av Halebop

Även Halebop sticker ut bland svenska mobiloperatörer med riktigt bra omdömen på TrustPilot. Det får faktiskt väldigt goda betyg när det gäller kundservice och sitt bemötande av kunder. Prismässigt ligger dock Halebop betydligt högre än exempelvis Hallon. Men för vissa kan det vara värt att betala lite mer pengar för att känna sig trygg med att man får hjälp vid eventuella problem.

Läs mer om Halebop

Omdömen Hallon

Omdömen av Hallon

När det gäller pris och funktionalitet är de få mobiloperatörer som kan konkurrera med Hallon. De har också vuxit väldigt snabbt genom aggressiva kampanjer och försäljning. Tyvärr verkar det vara många av deras kunder som är missnöjda med deras kundservice. Det är framför allt supportens tillgänglighet och svårigheten att få snabba svar som får kritik. Har du däremot inga problem med ditt abonnemang är de flesta omdömen positiva.

Har tre abonnemang hos Hallon. Funkar fint till bra pris men deras support är bland de sämsta jag vet om.

Ola, TrustPilot

Läs mer om Hallon

Omdömen Vimla

Omdömen av Vimla

Vimla är en av få mobiloperatörer som kan konkurrera med Hallons erbjudande. Det har också aningen bättre omdömen. Det kan dock vara viktigt att påpeka att flera av deras omdömen har skrivits på TrustPilot “med inbjudan”. Även om TrustPilot är en bra tjänst erbjuder de företag att bjuda in kunder för att ge betyg och omdömen. Företagen kan sedan så klart vara selektiva i vilka de bjuder in.

Läs mer om Vimla

Kommentar

Just mobiloperatörer är nog en av de branscher som har sämst omdömen på sajter som TrustPilot och Reco. Vad anledningen till detta är kan vi självfallet spekulera om. Just mobilabonnemang är något de flesta av oss är väldigt beroende av och vi förväntar oss att det ska fungera. Det är svårt för mobiloperatörer att överträffa våra förväntningar. Istället blir vi rejält irriterade om något inte fungerar och ännu värre om vi inte snabbt kan få hjälp. Just de operatörer som inte erbjuder telefonsupport har nästan alla väldigt dåliga omdömen. Men vill du ha ett billigt mobilabonnemang är det svårt att be om en bemannad kundtjänst som snabbt kan hjälpa dig vid problem.

💡 Tips! Att läsa igenom omdömen och recensioner kan vara ett bra sätt att få mer information om en mobiloperatör. Ett kanske ännu bättre sätt är att fråga vänner och bekanta om deras eventuella erfarenheter.

Lämna en kommentar